نحوه عملکرد ماکروفر چگونه است؟

دوشنبه 30 تير 1399
0:58
حقانی

درون هر مایکروفر قطعه ای بنام ماگنترون می باشد که انرژی الکتریکی را به اشعه های رادیوئی بسیار کوتاه تبدیل میکند که با توجه به مواد تشکیل دهنده غذا و طول موج فر، در ترکیب غذا نفوذ می کند. این امواج به آسانی توسط آب، چربی ها و شکرها جذب می شوند و به لرزش بسیار سریع مولکول ها منجر می شوند. اصطکاک بین این مولکول های غذا که به سرعت در حال لرزشند، به نوبه خود گرما تولید می کند. در توان برقی بالا، غذا در معرض بیشترین مقدار انرژی مایکروفر قرار می گیرد.

برای تولید سطح توان برق کمتر از صد در صد، چرخش ماگنتورن قطع و وصل میشود. بعنوان نمونه در ۵۰% انرژی، ماگنتورن تنها ۵۰% اوقات روشن است. حتی موقعی که مایکروفر اشعه منتشر نمی‌کند (هنگامی که چرخش متوقف شده یا اصلاً خاموش است)، لرزش مولکول های غذا ادامه دارد و حتی ممکن است به افزایش دما منجر شود و فرآیند پخت را ادامه دهد.

نمایندگی تعمیر ماکروفر پاکشوما: https://emdadip.com/نمایندگی-تعمیرات-مایکروفر-پاکشوما/

در حقیقت در پخت و پز با مایکرویو، امواج رادیویی به غذا نفوذ کرده و مولکول های آب و چربی را به طور تقریبا مساوی در تمام غذا برمی انگیزانند. گرمایی به سمت داخل توسط هدایت منتقل نمی شود. گرما یک مرتبه هر جایی است چون مولکول ها همه باهم برانگیخته شده اند. البته محدودیت هایی نیز وجود دارد مثلا مایکروویو بطور نامساوی در قطعات ضخیم غذا نفوذ می کند و همچنین نقاط داغ نیز با تداخل موج ایجاد می شوند. ایده آن را گرفتید. فرآیند گرم شدن کلی متفاوت است به خاطر اینکه اتم های برانگیخته را به جای گرمای هدایتی دارید.



[ بازدید : 78 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تعمیر لوازم خانگی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]